Om mig

Mitt foto
köping, Sweden
en helt vanlig tjejtant i sina bästa år..lever med man o hund i ett litet hus i köping..intresserad av inredning..dans o musik

måndag 7 februari 2011

Hallojsan alla!!!Nu e jag här igen!!om de nu e nån som saknat mej..haha..
som ni kanske alla vet vid de här laget så har jag ju alltså opererat mej för Gallsten.ode var en riktig resa kan jag säga..kom in akut med svåra smärtor..fick ligga på akuten flera timmar för att sen få en spruta i baken o sen åka hem...frammåt natten tilltog smärtorna igen..låg hela dagen med ont o ringde min familjeläkare o fick komma dit för att få ännu en spruta..men så tog dom snabbsänkan o såg att den var alldeles för hög så de tydde på en inflammation..de blev sjuktransport till akuten i V-ås där mannen väntade..blev inlagd över natten o nästa dag var de än värre..fick höööög feber o frossa..var helt väck..frammåt kvällen blev de så äntligen bestämt för operation.dom började med den vanliga titthålsmetoden men fick snabbt inse att de inte skulle gå...de blev att ta fram stora kniven istället..gallblåsan var så inflammerad så de själva blev förvånade..förlorade visst en massa blod på kuppen o så...de e tur man inte vet vad som händer under en operation..de säger jag bara!
Stackar älsklingen fick åka hem utan att få veta hur de gick..men jag ringde honom så fort jag vaknade .
Nåväl..de hela slutade ju bra iallafall..o jag har nu haft ett smärre skrotupplag på magen..haha..30 klammer blev de.
Tillfrisknandet har gått relativt bra..klart man har haft ont o så men bara jag kom upp ur sängen så gick de skapligt.Blev så väl ompysslad där på sjukhuset så de var  inga fel.
första dygnen var man ju lite snurrig eftersom jag fick en hel del morfin men när de gick ur kroppen har jag inte haft särskillt ont alls faktiskt.
Idag har jag varit till distrikt o tagit bort klammerna..de var en lättnad..men nu kliar de så för färligt...måste tänka mej för så jag inte river upp...men de e ju en bagatell.
Ska iväg o ta lite nya prover nästa vecka sen hoppas jag att de e över allt detta.En riktig resa har de varit....men som jag brukar säga..en vanlig förkylning????!!!!Vad är det!!!???Sånt får jag aldrig..här tar man i ordentligt så fort de är nåt..hahaha

Nu har jag iallfall talat om i de stora hela vad jag varit med om o jag är faktiskt lite stolt över att jag klarat de så bra med tanke på min panikångest o så...man klarar mer än vad man tror om man måste.

Nu får ni ha en fin dag alla
Sköt om er o varandra!!

3 kommentarer:

  1. skönt att det fixade sej, du va allt lite blek om nosen under transporten . Nu förstår jag att deet inte bara berodde på min körstil... Kram

    SvaraRadera
  2. så anonym får man inte va ...
    Häsn.Kjell

    SvaraRadera
  3. tack Kjelle...haha..näää de var inte din körstil..du e så lugn o trygg så...tack för skjutsen...kram

    SvaraRadera